Overzicht
modellen van
Ford County

|
Terug naar index
|
County
werd in 1929 opgericht door de broers Ernest en Percy Tapp. Daarvoor
hadden zij als transport onderneming ervaring opgedaan met het ombouwen
van hun vrachtwagens naar grotere vermogens en een extra aangedreven
as. De modellen gaven zij de namen van Engelse graafschappen, z.g. county.
Toen zij in 1929 besloten om hun bedrijf om te buigen naar het ombouwen
van vrachtwagens werd de naam County gekozen. Op verzoek van de regering
bouwden zij een rups voertuig. Omdat Ford geen belangstelling had om
een dergelijke tractor op rupsen te produceren besloten zij om dit zelf
te gaan doen. Dit zijn zij tot 1965 blijven doen tot aan de introductie van de Ford 5000
serie. Ook werden County tractoren weer aan derden geleverd die hun
eigen conversie daar weer op toe pasten.
Ondertussen waren zij gestart met het bouwen van tractoren op basis
van de New Major serie waarbij in plaats van rupsen normale banden werden
gebruikt. Hierna starte de productie van de zo bekende modellen met
even grote wielen en normale besturing. De laatste periode werden ook
4wd modellen gemaakt met kleinere voorwielen. In 1983 viel het doek voor County
omdat tractor fabrikanten hun eigen 4wd modellen op de markt brachten.
Bron:Ford Tractor Conversions by Stuart
Gibbard
|
Fordson
modellen rups
|
Major E27N CFT
Bouwjaren: 1948
t/m 1951
Aantal:
Vermogen: 45 Pk
Nieuwprijs: 765 EP, FL17.500.--
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Major E27N CFT B
Bijzonderheden:
Herkenbaar aan de wielplaat van voren i.p.v. het spaakwiel. Meestal
met Perkins P 6.288 motor met 45 Pk uitgevoerd. Ook uit te rusten met Bray dozerblad.
|
© foto
Henk de Troije |
Major E27N CFT
B
Bouwjaren: 1951
t/m 1955
Aantal:
Vermogen: 28 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de: Major E27N CFT
Vervangen door de:
New Major Z
Bijzonderheden:
Herkenbaar aan het spaakwiel van voren i.p.v. de wielplaat. Meestal met Perkins P 6.288 motor
met 45 Pk uitgevoerd. Ook uit te rusten met Bray dozerblad. Na de
introductie van de New Major zijn nog verschillende van dit model
gebouwd voor export naar derde wereld landen.
|
© foto Pascal Kolk |
New Major Z
Bouwjaren: 1952
t/m 1954
Aantal:
Vermogen: 38 Pk
Nieuwprijs: f 17.150.--
Vervanger van de:
Major E27N CFT B
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Op basis van New Major. Herkenbaar aan het luchtfilter onder de
motorkap.
|
 |
New Major Z
MKII
Bouwjaren: 1954
t/m 1957
Aantal:
Vermogen: 38 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de: New Major Z
Vervangen door de:
Ploughman P50
Bijzonderheden:
Op basis van New Major MKII.
|
© foto
Henk de Troije
|
New Major Z
MKIII
Bouwjaren: 1954
t/m 1956
Aantal:
Vermogen: 38 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:
New Major Z MKIV
Bijzonderheden:
Op basis van New Major MKI, maar als industrie uitvoering. Deze werd
ook als moeras uitvoering geleverd.
|
|
New Major Z
MKIV
Bouwjaren: 1956
t/m 1958
Aantal:
Vermogen: 38 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de: New Major Z MKIII
Vervangen door de:
Power Major Ploughman CD50
Bijzonderheden:
Op basis van New Major MKI, maar als industrie uitvoering met
verzwaarde achteras. Deze werd ook als moeras uitvoering geleverd.
|
|
Power Major Ploughman P50
Bouwjaren: 1958
t/m 1960
Aantal:
Vermogen: 50 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
New Major Z MKII
Vervangen door de: Super Major Ploughman P55
Bijzonderheden:
Op basis van Power Major. Herkenbaar aan de motor schermen en de
verzwaarde neus.
|
© foto
Paskal Kolk
|
Power Major CD 50 industrie
Bouwjaren: 1959
t/m 1965
Aantal:
Vermogen: 50 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de: Power Major Z MKIV
Vervangen door de:
Bijzonderheden: Op
basis van de New Major Ploughman P50
|
|
Super Major Ploughman P55
Bouwjaren: 1960
t/m 1963
Aantal:
Vermogen: 55 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de: New major Ploughman P50
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Op basis van Super Major. In de gele industrie kleur.
|
 © foto
Paskal Kolk
|
Super Major Clydesdale
Bouwjaren: 1960
t/m 1963
Aantal: Enkele
Vermogen: 55 Pk
Nieuwprijs: 1855 EP
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Op basis van Super Major. Een uitgekleed model voor de export.
|
|
Super Major
Ploughman 6
Bouwjaren: 1960
t/m 1963
Aantal: Enkele
Vermogen: 95 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Op basis van Super Major maar met 6 cilinder Ford 590E motor. In de gele industrie kleur.
|
|
Fordson
modellen
|
Four Drive E27N
Bouwjaren: t/m
Aantal:
Vermogen:
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de: Super Four Major
Bijzonderheden:
|
|
Four Drive New
Major
Bouwjaren:1954 t/m
1962
Aantal:
Vermogen:
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de: Super Four Major
Bijzonderheden:
Op basis van New Major Z MKII rupstrekker, vanaf 1958 op basis van de P50 Ploughman
en nu met andere stuur koppelingen. Was bedoeld voor de suiker
plantages. Enkele werden geleverd aan Muir-Hill als basis voor hun
shovel.
|

© foto
Pascal Kolk
|
Super Four Major
Bouwjaren:1960 t/m
1963
Aantal:
Vermogen: 48 Pk
Nieuwprijs: 1470 EP
Vervanger van de:
Vervangen door de: Super Four Major New Performance
Bijzonderheden:
Op basis van de Fordson Super Major
|

© foto
Henk de Troije

|
Super Four Major
New Performance
Bouwjaren:1963 t/m
1964
Aantal:
Vermogen:
Nieuwprijs:
Vervanger van de: Super Four Major
Vervangen door de: Super Four Major New Performance
Bijzonderheden:
Op basis van Fordson Super Major New Performance. De kleurstellng is
zoals de County Super Six Major (grijze motorkap).
|

© foto
Henk de Troije
|
Super Six Major
2WD
Bouwjaren: 1964
Aantal: 3
Vermogen: 95 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Dit model is gemaakt op basis van de County Super Six Major 4WD. Er
zijn slechts drie 2WD modellen geproduceerd.
|
|
Super Six Major
Bouwjaren: 1962
t/m 1965
Aantal:
Vermogen: 95 Pk
Nieuwprijs: 2160 EP
Vervanger van de:
Vervangen door de: County 954 Super Six
Bijzonderheden:
Op basis van Fordson Super Major zijn er drie tractoren gebouwd. Daarna
als de Super Major New Performance. Met Ford 590E motor.
De industrie modellen
hadden dezelfde look als de Super Four.
|

© foto
Henk de Troije
© foto Harrie Kuiper
|
Ford modellen - gelijke wielen
|
County 654 Super
Four
Bouwjaren: november
1964 t/m juni 1968
Aantal:
Vermogen: 65 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de: County Super Four Major
Vervangen door de: County 754 Super Four
Bijzonderheden:
Dit model is gemaakt op basis van de Ford 5000 X.
|

© foto P.
Kolk
|
County 754 Super
Four
Bouwjaren: t/m
Aantal:
Vermogen: 75 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de: County 654
Vervangen door de: County 764
Bijzonderheden:
Dit model is gemaakt op basis van de Ford 5000 Y.
|

© foto Harrie Kuiper
|
County 764
Bouwjaren: oktober
1975 t/m januari 1978
Aantal:
Vermogen: 78 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de: County 754
Vervangen door de: County 774
Bijzonderheden:
Dit model is gemaakt op basis van de Ford 6600.
|

© foto P.
Kolk
|
County 764P
Bouwjaren:
Aantal:
Vermogen: 78 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Dit model is gemaakt op basis van de Ford 6600 en voorzien van een Perkins
A4.248 motor. Vandaar de kleurstelling rood/groen.
Dit model is vooral
in Afrika gebruikt.
|

© foto P.
Kolk
|
County 774
Bouwjaren: februari
1978 t/m
Aantal:
Vermogen: 78 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de: County 764
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Dit model is gemaakt op basis van de Ford 6600.
|

© foto P.
Kolk
|
County 854T
Bouwjaren: 1966
Aantal:
Vermogen: 85 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Dit model is gemaakt op basis van de Ford 5000 X en was voorzien van
een turbo.
|
|
County 944
Bouwjaren: januari
1972 t/m oktober 1975
Aantal:
Vermogen: 94 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Dit model is gemaakt op basis van de Ford 7000.
|

© foto P.
Kolk
|
County 952
Bouwjaren: september1966
Aantal:
Vermogen: 95 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de: Super Six Major
Vervangen door de: County 1004 Super Six
Bijzonderheden:
Dit model is gemaakt op basis van de Ford 5000 X. Het betreft de 2WD-versie
van de County 954. Er is er slechts één van gemaakt. Vanwege
de Ford 7000 met ongeveer dezelfde PK's is dit project door County gestaakt.
|
|
County 954 Super
Six
Bouwjaren: augustus
1965 t/m juni 1968
Aantal:
Vermogen: 95 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de: Super Six Major
Vervangen door de: County 1004 Super Six
Bijzonderheden:
Dit model is gemaakt op basis van de Ford 5000 X met de Ford 2703E motor.
|
|
County 964
Bouwjaren: november
1975 t/m december 1977
Aantal:
Vermogen: 97 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de: County 944
Vervangen door de: County 974
Bijzonderheden:
Dit model is gemaakt op basis van de Ford 7600 (motor, koppeling en
versnellingsbak) en Ford 6600 (achterbrug).
|

© foto P.
Kolk
|
County 974
Bouwjaren: januari
1978 t/m
Aantal:
Vermogen: 97 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de: County 964
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Dit model is gemaakt op basis van de Ford 7600 (motor, koppeling en
versnellingsbak (Dual Power)) en Ford 6600 (achterbrug).
|

© foto P.
Kolk

© foto P.
Kolk
|
County 1004 Super
Six
Bouwjaren: 1966
t/m juni 1974
Aantal:
Vermogen: 102 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de: County 954
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Tot januari 1970 werd de Ford 2703E 6 cilinder motor gebruikt. Van januari
1970 tot januari 1971 de 2703C en later de 2713E.
Dit model is in
eerste instantie gemaakt op basis van de Ford 5000 X, later op basis
van de Ford 5000 Y.
|
© foto P. Kolk
|
County 1124 Super
Six X
Bouwjaren: juli 1964 t/m 1971
Aantal:
Vermogen: 100 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de: County 1124 Super Six Y
Bijzonderheden:
Tot maart 1970 werd de Ford 2704E 6 cilinder motor gebruikt. Vanaf maart
1970 tot november 1970 de 2704C en later de 2714E.
Dit model is op basis van de Ford 5000 X
|

© foto
Harrie Kuiper

© foto
Harrie Kuiper
|
County 1124 Super
Six Y
Bouwjaren: t/m januari 1971
Aantal:
Vermogen: 112 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de: County
1124 Super Six X
Vervangen door de: County 1164
Bijzonderheden:
Tot maart 1970 werd de Ford 2704E 6 cilinder motor gebruikt. Vanaf maart
1970 tot november 1970 de 2704C en later de 2714E.
Dit model is in
eerste instantie gemaakt op basis van de Ford 5000 X, later op basis
van de Ford 5000 Y.
|

© foto
Bert Laarhuis

© foto
Harrie Kuiper
|
County 1162
Bouwjaren: januari
1971 t/m maart 1977
Aantal:
Vermogen: 116 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de: County 1124 Super Six
Vervangen door de: County 1174
Bijzonderheden:
Dit model is de 2WD-versie van de 1164TW en is gebouwd als een no-nonsense
trekker voor exportlanden.
De trekker heeft
de motor van een Ford TW10, acht versnellingen en een County 14 inch
koppeling.
|
|
County 1164
Bouwjaren: januari
1971 t/m maart 1977
Aantal:
Vermogen: 116 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de: County 1124 Super Six
Vervangen door de: County 1174
Bijzonderheden:
Dit model was van januari 1971 tot en met oktober 1975 op basis van
de 5000 Y, van november 1975 tot en met maart 1977 op basis van de Ford
6600. Van
1979 tot 1990 was de Ford TW serie de basis voor dit type.
Van januari 1971
tot en met oktober 1975 werd de 8000 DRT motor gebruikt, van november
1975 tot en met november 1976 de 8600 DRT en vanaf november 1976 de
8700 DRT.
|

© foto Pascal
Kolk

© foto Harrie Kuiper
|
County 1164P
Bouwjaren: 1982
Aantal:
Vermogen: 120 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Het model heeft dezelfde styling als de County 1164 TW. Het model werd
enkel geleverd zonder cabine.
De motor in dit
model is een een Perkins A6.354
|

© foto P.
Kolk
|
County 1164 TW
Bouwjaren:
Aantal:
Vermogen: 120 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Het model heeft dezelfde styling als de County 1184. Het model werd
enkel geleverd zonder cabine.
In 1982 was er een
1164 P model met een Perkins A6.354 motor. In 1995 is er nog een 1164
geweest op basis van een 8340
|

© foto P.
Kolk

© foto P.
Kolk
|
County 1164-40
Bouwjaren: 1995
Aantal: 10
Vermogen: 135 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Het model is gemaakt op basis van een Ford 8340 en heeft geen cabine.
De versie met cabine draagt het type 1184-40.
|
|
County 1164-TW
Bouwjaren:
Aantal:
Vermogen: Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
|

© foto P.
Kolk
|
County 1174
Bouwjaren: april
1977 t/m juli 1979
Aantal:
Vermogen: 112 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de: County 1164
Vervangen door de: County 1184
Bijzonderheden:
Dit model heeft de versnellingsbak van de Ford 7600 (Dual Power), de
achterbrug van de Ford 6600 en de Ford 8700 DRT motor.
|

© foto P.
Kolk
|
County 1184 TW
Bouwjaren: t/m
Aantal:
Vermogen: 120 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de: County 1174
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Op basis van TW 10.
Bron: 100 years of Fordson, Ford and New
Holland Tractors 1917-2017
|

© foto P.
Kolk

© foto H. Kuiper
|
County 1184-40
Bouwjaren: 1995
Aantal: 2
Vermogen: 125 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Het model is gemaakt op basis van een Ford 8340 en heeft een cabine.
De versie zonder cabine draagt het type 1164-40. Geleverd aan de
Falklands eilanden.
|
|
Ford 1254
Bouwjaren: juli
1972 t/m juli 1975
Aantal:
Vermogen: 125 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Dit model heeft de motor en versnellingsbak van de Ford 8600 en de achterbrug
van de Ford 9600.
Dit model is nooit
een succes geweest. De County 1164 heeft ongeveer dezelfde PK's en was
een stuk goedkoper.
|

© foto Pascal Kolk
|
Ford 1454
Bouwjaren: juli
1972 t/m december 1977
Aantal:
Vermogen: 145 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Dit model is gemaakt op basis van de Ford 9600. Hara cab.
|

© foto Henk
de Troije

© foto Pascal Kolk
|
Ford 1464 TW
Bouwjaren: 1979
t/m
Aantal:
Vermogen: 155 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Dit is de exportversie van de County 1474 en had geen cabine.
|

© foto
P. Kolk uit County News nr. 14
|
Ford 1474
Bouwjaren: 1979
t/m
Aantal:
Vermogen: 155 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Van 1978 tot 1979 is dit model gemaakt op basis van de Ford 76 en vanaf
1979 op basis van de TW 20 en na 1981 van de TW 25.
Het model is zowel
met een korte als lange "neus" gemaakt.
|

© foto
Henk de Troije

© foto
P. Kolk
|
Ford 1874
Bouwjaren: 1979
t/m
Aantal:
Vermogen: Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
|

© foto
Harrie Kuiper
|
Ford 1884
Bouwjaren: 1979
t/m
Aantal:
Vermogen: 186 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
De sterkste trekker, die County ooit gemaakt heeft. Op basis van de TW
30.
Bron: 100 years of Fordson, Ford and New
Holland Tractors 1917-2017
|

© foto
P. Kolk
|
Ford
modellen - ongelijke wielen
|
County 4000 Four
Bouwjaren: november
1968 t/m november 1975
Aantal:
Vermogen: 62 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de: 4600 Four
Bijzonderheden:
Dit model is gemaakt op basis van de Ford 4000 Y en leverbaar met de
Duncan cabine
|

© foto
P. Kolk
|
County 4600 Four
Bouwjaren: november
1975 t/m oktober 1981
Aantal:
Vermogen: 62 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Dit model is gemaakt op basis van de Ford 4600 en leverbaar met de Duncan
cabine en de Q cab
|

© foto
P. Kolk
|
County 6600 Four
Bouwjaren: november
1975 t/m oktober 1981
Aantal:
Vermogen: 78 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de: County 6610 Four
Bijzonderheden:
Dit model is gemaakt op basis van de Ford 6600 en leverbaar met de Lambourne
cabine en de Q-cab.
|

© foto
P. Kolk

© foto
H. Kuiper
|
County 6610 Four
Bouwjaren:
Aantal:
Vermogen: 82 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de: County 6600 Four
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Dit model is gemaakt op basis van de Ford 6610.
|
|
County 6610 Four
E
Bouwjaren:
Aantal:
Vermogen: 82 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Dit model is gemaakt op basis van de Ford 6610 en is voorzien van een
Carraro vooras. De E staat voor Economy.
Gezien de Carraro
vooras goedkoper was dan de eigen vooras en een kleinere draaicirkel
had, dacht County hiermee beter te kunnen concurreren met Ford's eigen
4WD-trekkers.
|
|
County 6700 Four
Bouwjaren: februari
1978 t/m oktober 1981
Aantal:
Vermogen: 78 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Dit model is gemaakt op basis van de Ford 6700 en heeft de luxe County
Hara cabine met vlakke vloer.
|

© foto
P. Kolk
|
County 7600 Four
Bouwjaren: november
1975 t/m oktober 1981
Aantal:
Vermogen: 97 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Dit model is gemaakt op basis van de Ford 7600 en leverbaar met de Lambourne
cabine en de Q-cab.
|

© foto
P. Kolk
|
County 7610 Four
Bouwjaren:
Aantal:
Vermogen: 98 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Dit model is gemaakt op basis van de Ford 7610.
|

© foto
P. Kolk
|
County 7610 Four
E
Bouwjaren: november
1975 t/m oktober 1981
Aantal:
Vermogen: 97Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Dit model is gemaakt op basis van de Ford 7610 en is voorzien van een
Carraro vooras. De E staat voor Economy.
Gezien de Carraro
vooras goedkoper was dan de eigen vooras en een kleinere draaicirkel
had, dacht County hiermee beter te kunnen concurreren met Ford's eigen
4WD-trekkers.
|
|
County 7700 Four
Bouwjaren: februari
1978 t/m oktober 1981
Aantal:
Vermogen: 97 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Dit model is gemaakt op basis van de Ford 7700 en heeft de luxe County
Hara cabine met vlakke vloer.
|

© foto
P. Kolk
|
Speciale
modellen
|
New Major High Drive
Bouwjaren:1958 t/m
1962
Aantal:
Vermogen: 48 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de: 652H
Bijzonderheden:
Verhoogde uitvoering van de New Major. Gemaakt voor de suikerriet
plantages. Maar werd ook veel in de aardappelteelt en als spuit tractor
gebruikt. Gaf 76 cm bodemvrijheid. werd ook als ombouw kit geleverd.
|
|
County 652H
Bouwjaren: 19..
t/m
Aantal:
Vermogen: 68 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de: County HiDrive op basis van de Fordson Major
Vervangen door de: 752H
Bijzonderheden:
Dit model is gemaakt op basis van de Ford 5000 X.
|
|
County 752H
Bouwjaren: 19..
t/m
Aantal:
Vermogen: 75Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 652H
Vervangen door de: 762H
Bijzonderheden:
Dit model is gemaakt op basis van de Ford 5000 Y.
|

© foto
P. Kolk
|
County 762H
6600
Bouwjaren: 19..
t/m
Aantal:
Vermogen: 78Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 752H
Vervangen door de: 762H op basis van de Ford 6610
Bijzonderheden:
Dit model is gemaakt op basis van de Ford 6600 en leverbaar met de Q-cab.
Er waren ook kits aanwezig om van een bestaande Ford 6600 een HiDrive
te maken.
|
|
County 762H
6610
Bouwjaren: 19..
t/m
Aantal:
Vermogen: 78 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de: County HiDrive op basis van de Ford 6600
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Dit model is gemaakt op basis van de Ford 6610 en leverbaar met de Q-cab.
Er waren ook kits aanwezig om van een bestaande Ford 6610 een HiDrive
te maken.
|

© foto
P. Kolk
|
County 962H
Bouwjaren: 19..
t/m
Aantal:
Vermogen:
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
|
|
County 1162H
Bouwjaren: 1972
Aantal:
Vermogen: 116 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de: 752H
Vervangen door de: 762H op basis van de Ford 6610
Bijzonderheden:
Dit model is gemaakt op basis van de County 1164.
|
|
County Seahorse
Bouwjaren:
t/m
Aantal: Enkelen.
Vermogen: 52 Pk
Nieuwprijs: 2266 EP excl drijftanks.
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Dit model is gemaakt op basis van de County Super Four en is een amfibievoertuig.
Als publiciteitsstunt is een County Seahorse, bestuurd door een van
de directeuren van County, op 30 juli 1963 he Engelset Kanaal overgestoken
in 7 uur en 50 minuten.
Bij aankomst in Engeland werd de trekker direct aan het werk gezet op
de akker om de veelzijdigheid van het voertuig te laten zien.
Drie Seahorses zijn aan Nederland verkocht voor het gebruik van seismologische
werkzaamheden in de polders.
Er is ook een 6 cilinder versie geweest op basis van de County Super
Six voor demonstraties in Amerika.
|
|
County Talus
MB764
Bouwjaren: mei 1975
t/m
Aantal:
Vermogen: 78Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Dit model is gemaakt op basis van de County 764 en is geproduceerd door
Mike Bigland.
Deze trekker is gebouwd om reddingsboten in en uit het water te halen.
De MB764/MOD is een versie, aangepast voor defensie.
|
|
County Forward
Control 654
Bouwjaren: mei 1965
t/m 1968
Aantal:
Vermogen: 65 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de: FC 754
Bijzonderheden:
Werktuigdrager van County. Dit model is gemaakt op basis van de Ford
5000 X.
|
|
County Forward
Control 754
Bouwjaren: 1968
t/m november 1975
Aantal:
Vermogen: 75 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de: FC 654
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Werktuigdrager van County. Dit model is gemaakt op basis van de Ford
5000 Y. Zowel als industrie- als landbouwuitvoering leverbaar.
|
|
County Forward
Control 1004
Bouwjaren: juni
1968 t/m november 1977
Aantal:
Vermogen: 102 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de: FC 1174
Bijzonderheden:
Werktuigdrager van County. Dit model is gemaakt op basis van de versnellingsbak
en achterbrug van de Ford 5000 Y in de periode juni 1968 t/m oktober
1975; daarna met de achterbrug van de Ford 6600.
Van juni 1968 t/m
januari 1970 werd de Ford 2703E 6 cilinder gebruikt. Van januari 1970
tot januari 1971 de 2703C en later de 2713E.
Zowel als industrie-
als landbouwuitvoering leverbaar.
|

© foto
P. Kolk

© foto
P. Kolk
|
County Forward
Control 1174
Bouwjaren: december
1977 t/m februari 1980
Aantal:
Vermogen: 112 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de: FC 1004
Vervangen door de: FC 1184
Bijzonderheden:
Werktuigdrager van County. Dit model is gemaakt op basis van de versnellingsbak
van de Ford 7600 Dual Power en de achterbrug van de Ford 6600. De motor
is een Ford 8700 DRT 6 cilinder.
Zowel als industrie-
als landbouwuitvoering leverbaar.
|

© foto
P. Kolk
|
County Forward
Control 1184
Bouwjaren: 19..
t/m
Aantal:
Vermogen: 120 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de: FC 1174
Vervangen door de: -
Bijzonderheden:
Werktuigdrager van County.
Zowel als industrie-
als landbouwuitvoering leverbaar.
|
|
County Highway
Dexta
Bouwjaren: 1960
t/m 1964
Aantal:
Vermogen: 32 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
County heeft deze trekker gebouwd om te voorzien in de vraag van lokale
overheden in Engeland naar trekkers, die voldeden aan de UK Raod Traffic
Act. Derhalve was de Highway Dexta voorzien van een dubbel remsysteem,
voetgas, grote spatborden voor en achter, spiegels, snelheidsmeter,
bumper en trekhaak.
|
 © foto
Harrie Kuiper
|
County High Speed
Haulage tractor HSH140
Bouwjaren: 19..
t/m
Aantal:
Vermogen: 140 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
In samenwerking met SEM Enginering ontwikkeld. De motor is een Ford
Powerstar 6 cilinder. De trekker heeft een topsnelheid van 50 km/h en
is bedoeld als hogesnelheidstrekker en is gebruikt in het transport
van bijvoorbeeld suikerriet, graan, suikerbieten en in de mijnbouw.
|

© foto
P. Kolk
|
County Super
Dexta Timber tractor
Bouwjaren: 1964
Aantal: 3 (prototype)
Vermogen: 39 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Op basis van een Super Dexta heeft County een kniktrekker gemaakt voor
de bosbouw. Achteraf gezien was de trekker te licht gebouwd en had deze
niet voldoende PK's.
|
|
County International
634 All-Wheel-Drive
Bouwjaren: 1969
t/m 1972
Aantal: 50
Vermogen: Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
County heeft voor International Harvester tractoren met vier gelijke
wielen gemaakt. Het prototype was op basis van een IH B-614. De productieversie
was op basis van de IH 634.
|
|
County Massey
Ferguson Hi-Hi clearence 65
Bouwjaren:
Aantal:
Vermogen: 65 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Dit model is gebaseerd op de Massey Ferguson 65.
County heeft voor
Massey Ferguson ongeveer 200 HiDrive versies gemaakt tussen 1964 en
1971.
|
|
County Massey
Ferguson Hi-Hi clearance 165
Bouwjaren:
Aantal:
Vermogen: 65 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Dit model is gebaseerd op de Massey Ferguson 165.
County heeft voor
Massey Ferguson ongeveer 200 HiDrive versies gemaakt tussen 1964 en
1971.
|
|
County Leyland
485
Bouwjaren:
Aantal:
Vermogen: 85Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
County heeft voor Leyland trekkers gemaakt met vier even grote wielen.
|
|
County Leyland
4100
Bouwjaren:
Aantal:
Vermogen: 100 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
County heeft voor Leyland trekkers gemaakt met vier even grote wielen.
|
|
County Tracktruck
Bouwjaren: 1981
Aantal:
Vermogen: Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Mike Bigland heeft voor County een voertuig ontwikkeld, dat de eigenschappen
van een vrachtwagen en die van een 4WD combineerde. Dat heeft geresulteerd
in een Ford D-series vrachtwagen met een achteras, waaraan trekkerwielen
gemonteerd waren.
|
|
County Super
6 - 1124 vliegtuigtrekker
Bouwjaren: 19..
t/m
Aantal:
Vermogen: 113 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Dit model is gemaakt op basis van de versnellingsbak van de County 1124
X en heeft een Ford 2714E 6 cilinder motor.
Standaard werd de
Brockhouse 33F "torque converter" gemonteerd met 3 versnellingen
voor- en achteruit. Als optie was een 8 versnellingsbak mogelijk.
|

© foto
P. Kolk
|
County Bulldog
vliegtuigtrekker
Bouwjaren: 19..
t/m
Aantal:
Vermogen: 78 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
Dit model heeft een Brockhouse 11F "torque converter" gemonteerd
met 6 versnellingen voor- en achteruit.
Alternatieve motoren
waren de 97 Pk 4 cilinder (met Brockhouse 11F) of 120 Pk 6 cilinder
(met Brockhouse 33F).
Dit model werd gemaakt
in samenwerking met E.C. Hallam Engineering (Leicester).
|

© foto
P. Kolk
|
County 1184
vliegtuigtrekker
Bouwjaren: 19..
t/m
Aantal:
Vermogen: 78 Pk
Nieuwprijs:
Vervanger van de:
Vervangen door de:
Bijzonderheden:
|
|
Terug naar index
|