Primer button/pump

This forum is about the Fordson Dexta, Super Dexta and Petrol Dexta.
Post Reply
Dexta Jan
Not Quite Blue Yet
Posts: 11
Joined: Thu Dec 10, 2009 4:10 pm
Location: Brabant (Netherlands)

Primer button/pump

Post by Dexta Jan »

I have searched this and the old forum about the primer pump and smoking at a cold start.

The primer button on my dexta drips a littlebit diesel.
Is it possible that the button the problem is that my dexta with a cold start 5 minutes smokes like a steam train? (whit smoke)

where should I order this button in the netherlands?
Sorry for my bad english i am dutch.

Fordson Dexta 1958

terry274
True Blue
Posts: 179
Joined: Mon Aug 04, 2008 1:52 pm
Location: Middle Tennessee, USA

Post by terry274 »

Yes, the primer can drip and cause white (unburned diesel) smoke. A bigger problem is when the primer leaks so much that the crankcase is filled with diesel. I have had this happen. I put a needle valve in the supply line so that I can shut the fuel off, except when I need it.

Image

This has worked well for me.
Terry
--
1964 Fordson Super Dexta

dexta61
Not Quite Blue Yet
Posts: 49
Joined: Sat Sep 20, 2008 9:13 am

Post by dexta61 »

Onder in het Nederlands.
I have some problems as well with my primer system.
The original primer pump has been removed and underneath the tank I have got another main fuel valve. Due to this change, I cannot install the newly bought primer pump there and want to put it somewhere else in the system.
I have thought about putting a T piece after the main fuel valve and take a tube from there via the pump to the nozzle. But I do not know the size and type of thread in my primer pump and the valve. The connection looks to be the same as the fuel lift pump. Also I need to cap off the connection that would normally go on the tank. Does anybody know the type of thread and size of this?
I have seen on the agriline products site that there is a primer nozzle combined with a valve, preventing a continues small flow of diesel into the inlet manifold.
Ik heb enige problemen met mijn voorgloei-system.
Onder de tank is mijn handpompje verwijderd en vervangen door een afsluiter. Door deze modificatie kan ik een standaard handpompje er niet meer plaatsen en moet hij ergens anders in het systeem. Maar helaas weet ik het draad type en de afmeting niet van de draad op het handpompje.
De bedoeling is om na de afsluiter onder de tank een T stuk te plaatsen waarvan er eentje gewoon door gaat naar de dieselpomp en de andere naar de handpomp die ik ergens anders will plaatsen.
Het probleem is nu dat ik niet weet wat de aansluiting is op de afsluiter onder de tank, maar deze lijkt het zelfde te zijn als de aansluiting op de handpomp onder de injectiepomp.
Weet iemand wat voor draad dit is en de afmeting?
I just bought a DEXTA

Post Reply