Frans wrote:I collect them too aswel the older freight train cars from the 46xx series ..... If anyone ever need some parts for the marklin just send me a mail i have lots of parts
(Since we're talking trains here I'm switching to Dutch)
Frans, leuk om te zien dat we dezelfde interesse hebben! Ik verzamel locs in de lichtblauwe doosjes, rijtuigen in de groene doosjes en goederenwagens in de rode doosjes. Dat was Märklin's beste periode vind ik, hoewel ik dit jaar (voor het eerst!) wat spaarcenten heb uitgegeven aan compleet nieuwe modellen (omdat ik voor het eerst sinds de jaren '60 nieuwe modellen tegenkom die ik echt mooi vind). Omdat ik geen ruimte heb voor een permanente baan en ik toch af en toe wil rijden, heb ik een stapel C-rails gekocht op Marktplaats en een mobile station, dus een paar digitale locs komen dan ook wel van pas

.
Over onderdelen gesproken: eigenlijk is alles wat ik heb compleet, er zijn maar twee onderdelen waar ik al jaren naar zoek en niet kan vinden. Misschien dat jij ze hebt? Ten eerste mist mijn 3022 (E94, Duitse krokodil) één van de vier metalen cabinetrapjes. Dit onderdeel zit bevestigd aan de handgrepen naast de cabinedeuren, maar bij mij mist een van die trappetjes.
Het tweede wat ik mis is een metalen plaatje onder de stroomafnemer van dit rijtuig:
Ik heb destijds het rijtuig gekocht samen met een paar andere wagens en de stroomafnemer ontbrak geheel. Die stroomafnemer had ik vrij snel gevonden, maar er hoort een metalen plaatje onder te zitten dat de kromming van het dak compenseert:
Groeten,
Oscar